مسجدجامعی در شورای شهر تهران:

راه توسعه و خشونت از هم جدا است  

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه راه توسعه و خشونت از هم جدا است، گفت: سند توسعه مانع خشونت است و باید توجه زیادی روی این مفهوم داشته باشیم.

راه توسعه و خشونت از هم جدا است به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: روش برنامه‌ نویسی و احکام نویسی نسبت به گذشته تغییر کرده است. در گذشته احکام برنامه را با توجه به احکام موجود در کشورهای مختلف می‌نوشتیم‌، اما روش جدید راهبردی‌ و عملیاتی است.

وی افزود: در این روش رویکردها‌، اسناد بالا دستی و برنامه ششم دولت بسیار مهم است.

مسجد جامعی با بیان اینکه راه توسعه و راه خشونت از هم جدا است، گفت: سند توسعه مانع خشونت است و باید توجه زیادی روی این مفهوم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گفتگو با مردم و شفافیت‌سازی را عملیاتی کنید، تصمیم‌گیری منهای مردم امری اشتباه است.

عضو شورای شهر تهران درباره انحراف از برنامه‌ها گفت: بحثی‌ را درباره نظارت بر برنامه با عنوان نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهری داشتیم که در دولت‌های پیشین‌ این نهاد منحل شد و به همین علت اصلاحیه بودجه را دائم تحویل می‌دادیم‌. میزان انحراف از برنامه بسیار مهم است و باید نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهری تشکیل شود.

وی افزود: در نگاه کلی نسبت بین دولت ملی با دولت محلی بسیار مهم است.

مسجد جامعی تصریح کرد: هویت یکپارچه شهر تهران بحث مهمی است و صرفاً مربوط به محله‌های تاریخی نیست، بلکه تمامی محله‌های شهر تهران فضاهای عمومی مشترک دارند و همه دارای هویت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ‌بیش از 120 روستا در مجموعه تهران امروزه قرار گرفته است.

مسجد جامعی گفت: با این نگاه گزارش مبسوط‌تری از اعضای شورای شهر را می‌طلبیم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار